Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Finslipar spanskan

..eller franskan, eller egyptiskan, eller vad man nu talar i Teneriffa..
 
IMORGON DRAR VI! Som jag har längtat. Och tro mig, den kunde verkligen inte komma lägligare!
 
Alla Gudar jag tror på har tagit semester just nu, och ingen av dem står på min sida. Den alltför långa trista tunneln jag gick igenom under hösten hade äntligen kommit till sitt slut. Jag har på sistone varit betydligt gladare och trevligare att ha att göra med. (Mycket tack vare Elina tror jag. Hon är liksom magisk på så vis).
 
Men idag har jag, på riktigt, haft den värsta jädra dagen på länge! Och gårkvällen var inte heller jävligt kul! :S
De sista timmarna på jobbet höll på att fullkomligt ta knäcken på mig. Jag har nog aldrig varit så nära bristningsgränsen nånsin tidigare. Komisk, då jag hela tiden får höra hur "ko-lugn" jag är. Och det kan jag till viss del hålla med om. Jag stressar inte upp mig, blir inte uppjagad, jag har långt tålamod och är ganska foglig i övrigt. (På jobbet bör tilläggas. Jag är ju värsta guttaperkabollen annars..)
 
Men idag var det alldeles för mycket på alldeles för kort tid. Och grädden på moset var när en kvinna ringde och hade allmänt pölsur attityd och "Lilla gummade" mig. Där går min gräns. Det värsta jag vet är när folk "lilla gummar" mig. Så hade jag varit impulsiv och inte tänkt speciellt långt (Vilket oftast inträffar på måndagar. Tackar min lyckliga stjärna att det är söndag), så hade jag tagit mitt pick och pack och sagt upp mig. Så arg var jag.
 
Men nu är jag lugn igen. Lite för lugn dessvärre. Jag har typ tvåtusen saker att göra innan färden mot Växjö går imorgon. Men jag orkar ingenting. Så jag dricker kaffe och klappar katten. Jag är kul på så vis. Blir det för mycket att göra så gör jag ingenting. Men det får lösa sig. Jag kan ju trösta mig med att morgondagen kommer bli ännu värre..
Och Elina; Jag ska bara informera dig om att du inte kommer få några pengar! Ska det vara så jävla svårt och skicka sitt kontonummer, ja då kan man också vara utan pengar!
 
Det enda som felas nu är att planet blir inställt imorgon på grund av snö. Jag hade blivit inget alls förvånad (Bra svenska där). Nahe, nu ska jag klappa den andra katten lite grann också innan jag sätter igång med alla dedär tvåtusen sakerna som skulle göras. Usch.. Kanske återkommer jag innan läggdags för ännu en uppdatering (Chans: Liten). Annars så hörs vi om en vecka! Och är jag inte hemma om en vecka så leta inte efter mig!
Jag är hellre vilsen i Teneriffa än hemma i Sverige!
 
 
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: