Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Fina Luna.

Ja, vart ska jag börja idag? Min ljusnande tillvaro har precis fått sig enorma mängder bakslag. (För ovanlighetens skull). Känner att jag snart är tillbaka i samma sinnestämning som jag vart i höstas. Och då var jag inte alls väldigt skitkul!
 
Vilken jädra dag.
Min vackra Luna. Som jag älskar, som jag irriterar mig på, som jag beundrar, som jag suckar högljutt  åt, som jag skäller på, som jag pussar på och som jag numera delar mitt hjärta med. Hon är nu ute på annons. Bara en intressekoll än så länge. Men det är jobbigt. Det är så fruktansvärt jobbigt, och jag står helt rådvill.
 
 
 
Ibland blir mina principer mitt egna fall. Jag har verkligen kommit att älska den här hunden, och det finns ingen annan som hon, det är jag säker på. Och hur mycket jag naivt nog intalar mig själv att det kanske funkar att hon bor hos mig. Så gör det inte det. Hon blir sittandes mycket hemma (Eller ja.. egentligen inte speciellt mycket har jag hört i jämförelse med andra hundar). Men 3.5 timmar om dagen är hon ensam med katterna medan jag jobbar. Sen kommer jag och rastar henne 30 min. Sen blir hon ensam 3 tim till. Nu har jag ju systrar som har hjälpt mig mycket och rastat henne också när jag inte kan. Så visst skulle det väl kanske kunna fungera. 3.5 timmar är väl egentligen inte hutlöst länge?
 
Men det kostar också. Och är det något jag definitivt inte har så är det pengar. Ju större hund, desto större kostnader. Veterinärskostnader, diverse hundatteraljer och hundmat har gått upp i summor som jag inte ens vill reflektera över. För jag vet att jag inte egentligen inte ens har haft råd att lägga ut så mycket som jag gjort. (Tur att jag har lillasyster som har fått hoppa in där också). Men hon är värd vartenda öre denna fantastiska tjej.
 
Så idag blev det en annons utlagd. Och jag vet inte om jag blev förvånad över att jag under dagen har fått 10 samtal/mail av folk som är intresserade. Så nu blev det helt plötsligt väldigt jobbigt. Helt plötsligt kanske jag inte alls skulle göra mig av med henne.
 
Så helt enkelt skyller jag på mitt jobb. Mitt jävla skitjobb som ger skitdåligt med timmar och skitdåligt betalt, och trots tjat och bönande om att gå upp i tid så står allt skitstilla. Skit också. Vad ska jag göra egentligen? Är det någon som har ett svar svart på vitt och bara kan säga vad jag ska göra?
Det absolut ultimata är att hon får komma till någon jag känner. Men tyvärr känner jag ingen som kan ta hand om henne. Så jag vet inte.. jag avvaktar en liten stund med att svara på de som hört av sig. Vill de verkligen ha henne så dör de inte av att vänta.
 
 
Tänk om folk bara kunde ge fan i att skaffa djur om de inte vill ha dem! Så skulle jag slippa sitta här med både Luna och Mälina! Vad är det för fel på folk egentligen?
 
Nej jag vet inte om jag klarar av att lämna ifrån mig denna hund. Hon har redan varit med om så mycket tycker jag. Men nog har jag ett par kandidater som jag tror skulle kunna ge henne det perfekta hemmet hon behöver. Men jag vet inte ändå. Det gör liksom ont att bara tänka på det. Så jag skiter i det en liten stund till.
 
 
Från det ena sorgliga till det andra.
Jag var en taskig pys idag. Jag facerapade min Svåger. Jag gör det med jämna mellanrum när han lämnar fejjan öppen. Och idag var jag verkligen jättekul.
Men säg den lycka som varar..
Jag facerapade Råger,
Karma Buttrapade mig.
 
Så roligt var det. Som tur är så har jag redan en som kan laga skärmen.
1500 kronor. Härligt. För jag nämnde väl precis hur rik jag var?
 
Som jag skrev till Joel. För första gången på vääldigt länge känner faktiskt till och med jag för att bara lägga mig ner och gråta. Det här är verkligen inte min dag.
 
Så nu tänker jag gå och lägga mig, och hoppas problemen har löst sig själva när jag vaknar imorgon :)
 
 
 
På återseende!
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: