Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Swedish summer

Säga vad man vill om den svenska sommaren. Den är inte speciellt lång, mestadels regnig, något kall, tillräckligt varierande vädermässigt att framkalla whiplashskador. Men när den väl tillkännager sig och visar vad den verkligen har att erbjuda, så är den fantastisk! Typ denna dag. Underbart väder från morgon till kväll, med några få stackmoln som ändå kunde anses välkomna.
 
Det ryktades om att storasyster Philipsson med familj hade införskaffat sig en pool häromdagen. Så så fort jag slog upp mina blå så bar det av till en annan del av Orrefors för poolhäng, kaffesurplande, simträning med tre-åringar och Barbarpaj! 
 
 
Bada, sola och dricka kaffe? Helt okej för mig faktiskt. Fläskade omkring i poolen i några timmar och bara njöt av solen.
 
Sedan skulle det bära vidare av till Flygsfors för att hämta upp brorsonen från dagis. Men en systerson och en systerdotter ville visst hänga på.
 
De får dock vänta till imorgon :)
 
Så jag fiskade upp en liten Jesper och for vidare mot Boda (märks kanske att jag varit utan bil ett par dagar?), där vi engagerade oss i våra naglar en stund :)
 
 
Jeppe är ju för skön. "Jag har aldrig gjort det här. Men jag är rätt bra, tycker jag."
 
O ja. Jag hoppas mamma och pappa höll med när han kom hem med sin nymålade arm :)
 
Själv är jag ju hopplös och målar om fyra-fem gånger. Idag blev det något vitt med något grönt glitter, streck och en touch av orange. Visade sig att vitt, grönt, glitter och orange inte alls var en snygg kombo. Men nu orkar jag inte göra om dem förrän imon :)
 
Hade dock massor av idéer kvar, men jag orkade inte hålla på och ta bort nagellacket igen. Så då är det tur att jag har en massa lösnaglar att öva på :)
 
 
 
Dagens höjdpunkt var väl att jag har en snäll mamma som har funderat på min födelsedagspresent. Och lämpligt nog gick ju min keyboard sönder för någon månad sedan. Så efter en snabbjakt och en jäkla tur kom vi över den här pärlan! Jag har precis kört in henne. Och efter lite terapi så ska nog Maggan här, som hon heter, och jag fungera lika bra som Roland och jag gjorde. Fast å andra sidan har Roland och jag haft närmare 13 år på oss att bygga upp en relation, så det lär väl ta sin lilla tid. Här är hon i alla fall. Hädanefter blir det Yamaha :)
 
 
Och oroa er inte för Roland. Han befinner sig i Boda i goda händer :)
 
Nej, nu ska jag checka ut för ikväll. Hoppas på en lika strålande dag imorgon, för då vankas det mer poolhäng! :)
 
På återseende!
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: