Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Nytt år, nya prövningar.

Tjenis.
 
Jag ligger egentligen och sover.. men jag tänkte att jag skulle blogga lite grann ändå.
 
Det nya året har kommit, och jag vet inte om ozonlagret ännu har återhämtat sig efter nattens påfrestningar. Men låt oss hoppas att raketerna var miljövänliga.
 
Nya löften skall ju ges till ära av ett nytt år. Och är det inte rökavvänjing eller snusavvänjning, så är det ju det hälsosamma livet som ska bättras på.
 
Fan heller säger jag. Jag är inte lycklig för att ett nytt år har börjat. Jag är tacksam för att ett gammalt har nått sitt slut, och än är jag levande och har hälsan, och alla de mina också. Ingen vet hur många som finns kvar hos oss nästa år.
 
Så mina nyårslöften till er blir följande:
 
1. Jag lovar att jag inte tänker banta, hålla strikta dieter eller svettas ihjäl på ett gym. Att man ska göra det för sin hälsas skull är ju rena dravlet. Varför skulle jag lägga ner livsenergi på detta, när jag kan bli överkörd av en buss imorgon? Och ska sanningen fram har jag ingen större lust att leva längre än nödvändigt ändå. Jag går gärna hädan i 70-årsåldern.
 
2. Jag lovar att jag inte tänker sluta röka för att det är "ohälsosamt". Ska jag ändå bli överkörd imorgon kan jag lika gärna få njuta av rökningen ett tag till!
 
3. Jag lovar att jag inte tänker sluta snusa heller. Av samma anledning som ovan, och även av den anledningen att det inte är bevisat skadligt för dig.
 
Däremot lovar jag att jag under detta året aldrig ska äta en fisk, ett ägg, en kyckling, en gris, en ko, ett lamm, eller något överhuvudtaget som har ett ansikte.
 
Som min begåvade far sa på City Gross sist:
-Men du äter väl fisk?
-Nej, jag äter inget med ett ansikte!
 
-.... Då kan du ju äta den där *pekar på en kalkon med avhugget huvud*, han har ju inget ansikte kvar!
 
Ja, vad ska man säga.. man väljer inte sin familj :)
 
Vi avslutar med en bild från Taizé, Frankrike. Det bästa under 2012. Och inom sex dagar måste jag bestämma mig för om jag vill åka dit igen i maj. Visst vill jag, men frågan är ju om det går?
 
 
Nu tänker jag vinka av er för en stund. Vänta på att klockan slår 19.30, och lägga mig i badet, lyssna på Enya, och dricka ett glas vin!
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: