Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Just idag är jag arg.

(Jag vill varna känsliga läsare för att följande inlägg kan väcka anstöt)
 
God kväll.
 
här sitter jag. 23.14, en fredagskväll och ska gå och lägga mig. För jag är inte som andra 22-åringar.. jag jobbar nämligen imorgon.
 
Jag ska säga upp mig.
 
Usch, jag vill gräääva ner mig. Jag vill hoppa ner i en djup, djup håla och gräva mig ner till Kina och sedan spränga Sverige i luften. För att jag hatar Sverige. Piss-Sverige..Och varför hatar jag Sverige?
 
För att jag är på skitdåligt humör och är arg, ledsen, irriterad, förbannad, ursinnig, illvillig och destruktiv. MEN JAG HAR INGEN ATT SKYLLA PÅ! Så det måste vara det kalla, trista vädret, det fula språket, den SKITDÅLIGA nationalsången, den pissgula flaggan, de sura insjöarna, de stinkande falukorvarna och det där förbaaaannade jäävla IKEA!
 
 För att inte tala om de neutrala zombierna till människorna som traskar på i sina miserabla liv och bor i sina varma kokonger i allas vårt trygga Sverige. Där ingenting händer, där inget sticker ut och där ingen tar för sig. Jag hatar Sverige. Det måste vara det som tynger mig.. vad kan det annars vara liksom?
 
 
Jag är så förbannat trött på att bara vanka av och an och klaga över materiella ting och ilandsproblem medans världen går under..men vem bryr sig om världen? Vi är svenskar.. vårt största bekymmer är att räntan på banken stiger med 0.13%
 
Fy vad jag är hopplös idag. Totalt oresonlig.. Men det har jag rätt att vara. För jag tycker att det behövs lite oresonliga människor också! Hur kul hade det varit om alla varit som ni? Glada, sura, tvära, irriterade, kära, lyckliga eller uttråkade. Spelar ingen roll. ni har samma uttryck hela tiden! Ni är som helt öppna böcker skriva av någon med dyslexi. Dåliga, oförståeliga, och med all säkerhet inte värt besväret!
 
När jag tänker efter så är det inte jag som är hopplös. NI är hopplösa! Hela bunten! (Och jag får tycka så)
 
MORS!
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Martina
skriven :

Varför oroa sig över hela världen när man kan ha det skönt i sin, som du formulerar det, kokong,? Jag trivs bra i min svensson - kokong. Jag oroar mig för sådant jag faktiskt kan påverka. Men jag förstår din poäng. Och jag förstår att du längtar efter annat. Men hopplös är jag då inte i alla fall. Jag är hoppfull.