Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Semi-final 2

Japp, då var andra semifinalen över, och Sverige har nu fått sin rättmätiga plats i finalen. 8/10 rätt hade jag ikväll. Min kvinnliga intuition sviktar lite emellanåt.

Hur som haver.. Loreens framträdande idag.. jag har lite att nämna. (Äh, lägg av. Ni trodde väl inte hon skulle komma undan så lätt?)



1. Mikrofonen var mycket högre än melodin. Detta hände även 2009 när Malena Ernman hamnade så dåligt. Vilket i sin tur innebär att Loreen tappar fokus. SKÄRPNING ljudteknikern!

2. Tydligen är det inte bara jag som reagerat på följande. På aftonbladet rasar kommentarerna. Loreen har nån slags Touretts syndrom. Hon bara MÅSTE ändra på melodin lite grann vid varje framträdande. Redan FÖRSTA meningen i låten hade hon mixtrat med. Sök hjälp mot det där! Jag skulle försöka förklara hur det lät i mina öron, men hittade inte rätt ord. Men någon hade lämnat en väldigt bra beskrivande kommentar: "Hon lät som om hon fått en stroke". ARTIKULERA människa!




3. Loreen är ju allas lilla gulle.. (inte min). Och i varenda mening människan yttrar så mååste hon nämna ordet "Kreatör". Du är ingen jävla kreatör! Du är en artist, inte bättre än någon annan artist. Så håll dig till det du ska göra, eller ställ inte upp alls!

4. Allas lilla gulle måste ju även reta upp Azerbajdzjanerna.. När alla länder åker dit för att finslipa sina låtar, träna rösten, sätta danserna och öva inför finalen.. vad gör då Loreen? Jo hon ska leka Pocahontas och kräver att få prata med någon högt uppsatt om de mänskliga rättigheterna i Azerbajdzjan. Vad i h...? SJUNG, DANSA, och resten av tiden HÅLL KÄFTEN! Du är medveten om att du retat upp hela Azerbajdzjan nu va? Till och med tidningarna skriver om din förmåga att lägga näsan i blöt.. bry dig gärna om mänskligheten, men inte under Eurovision! Du är ingen jävla diplomat som ska medla. Du är en medelmåttig överbetald artist som sjunker i status då du själv verkar tro att du är lite förmer än alla andra.. Den där guldhamster-liknande "jag är så ödmjuk"-masken du har dragit på funkar inte på mig.

Så... det var väl det om Sverige. Vi får hoppas att vi fortfarande klarar top-10 trots Loreens höknäsa.

Nu till kvällens bästa bidrag.. behöver jag ens nämna det igen?? Serbien såklart. Glädjetårarna sprutade och jag kände hur jag svävade på några burriga moln i tre minuter.. Ska jag dö är det denna låt jag ska dö till. Det känns som ett värdigt slut.

Nahe.. nu ska jag sova.

På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Hanna
skriven :

Härligt att du tog bort kommentaren :*

Svar: Ett rent misstag, det försäkrar jag :)
Märtha Philipsson