Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Melodifestivalen 2012

Nu är vinnaren korad och mello är över för det här året :/ Det är fortfarande en lite känslig punkt då jag missade finalen på grund av jobb. Så jag har inte riktigt kunna sätta in mig i finalen ordentligt och kunnat kommentera. Men nu har jag kollat på finalen utan och innan och är redo för ett utlåtande.

Vinnare blev ju, utan några större överraskningar: Loreen - Euphoria. Jag tror faktiskt det kommer gå väldigt bra för oss med henne. Vågar vi yttra oss om en eventuell Eurovision i Stockholm 2013?.. Danny eller Loreen. Det var hugget som stucket, jag tror båda två hade gått riktigt långt i ESC.

Men nu blev det alltså Loreen. Jag gillar låten, jag älskar hennes röst.. Men Det är Loreen själv jag inte är så förtjust i.. :/ Vet ni hur många gånger hon sa "Jag älskar er" i finalen? ENOUGH ALREADY! Du kommer vinna, sluta slicka arsel!. "Hon är så djup och personlig", ? What?? Man kan ju inte ens se ögonen på människan på grund av allt hår. Hur kan ni då tycka hon är djup och personlig?

Det folk rördes av mest med Loreens framträdande var den originella "Dansa som att ingen tittar"-dansen. Varenda Svenne fick hybris av det! Då har jag bara fyra ord att säga till er:

Robyn - Call your girlfriend.




Så originell är hon inte trots allt. Jag fick nyvunnen respekt för Robyn kände jag ;)

Hur som helst. Jag grinar inte. Jag tyckte det var helt rätt att Loreen vann, även om jag själv fick lite gåshud av Dead by April.

Några som verkligen imponerade i finalen som jag helt hade förträngt var: Molly Sandén. Jättefin låt!
Ulrik Munther. Mina pacifistiska ådror vibrerar av välbehag!
Top Cats. Den hade jag inte ens hört innan!. Men den refrängen (inte texten) var en sån som gick rakt in i hjärtat. Rockabilly i sitt esse! :)

Nahe, nu ska jag utforska lite nogrannare hur de andra länderna tänker spela sina kort i år :)

På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 TECKNING & FOTO
skriven :

TÄVLINGSTIPS - Vinn valfritt smycke till ett värde av max 200 kronor!!



Bloppis, ingenting över 100 kr, oanvänt/knappt använt: http://nataliehakansson.blogg.se/saljes/

2 Överlevnadstips!
skriven :

STICK