Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Big Ben!

I had a dream!


Ja, tro det eller ej. Inatt hade jag en dröm. Eller ja.. jag hade säkert minst åtta drömmar, men just en har etsat sig fast på hornhinnan. Dessutom vet jag varför jag drömde den.. Jag såg nämligen en dokumentär häromdagen (otippat va? Återigen börjar jag en mening med orden "Jag såg en dokumentär". Seriöst, I gotta get a life! )

Hur som helst. Det var en dokumentär om jätte-monstruösa-mega-klockan Big Ben i London. Det handlade om att tornet hade börjar luta. 7 centimeter om jag inte missminner mig? Mycket på grund utav tunnelbanan de dragit precis under marken där Ben himself står. 2012.. kan tornet något annat än kollapsa? Vi kommer nog även få säga adjö till Eiffeltornet, Lutande tornet i Pisa (Såvida det inte välter åt fel håll. Då kanske det rentav blir "raka tornet i Pisa"?) och globen kommer vi med få vinka hejdå till och kanske till och med Frihetsgudinnan i Amerika? (Hoppas, hoppas, hoppas.)



Men skitsamma, nu kom jag off-topic. Drömmen inatt var att jag skulle köra till England.. bara så där rent spontant. För i min dröm var det inte ett helt världshav mellan Sverige och England.. Snarare ett medelmåttigt stenkast. Och konstigt nog vågade jag till och med köra bil i fel-hålls-landet England. Jag ringde till Elina och sa att hon skulle köra till London också och möta mig. Så fort du kommer in i London svänger du vänster (Vilket är ganska underligt att jag sa då jag är ganska säker på att jag svängde höger). Hur som helst så möttes vi där.. Vi tog in på ett vandrarhem precis jämte Big Ben. Elina hade för övrigt aldrig hört talas om Big Ben, så innan vi gick in på vandrarhemmet så förklarade jag utförligt hur oacceptabelt det var att inte veta vad ett historiskt monument som Big Ben var ;)

När vi kom in på hemmet så hade vi några Engelsmän som grannar och de visade att Big Ben hade börjat luta jättemycket och var på vippen att välta. I vild panik sprang jag ut och tog första röda dubbeldäckare ut från London. Så fort vi passerat gränsen till en annan stad så såg vi i Slow-motion hur Ben himself trillad bakåt. I all skrik och panik från folk som skadades och dog i fallet hann jag tänka en enda sak: "Fan.. jag lämnade min bil utanför vandrarhemmet".


På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: