Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

I drömmarnas värld.

Mina drömmar blir bara underligare och underligare. Igår natt drömde jag att jag satt i fängelse (antagligen på grund av att jag tittade på "The experiment" innan). Men här har ni konversationen från nattens dröm:

Märtha: Talar ni svenska?

Man: ...

Märtha: Sprechen Sie deutsch?

Man: ...

Märtha: Parlez-vouz francais?

Man:... (Tack gode Gud för det.. jag talar inte heller franska! Bara i onyktert tillstånd, då flyter det på. Dessutom är jag ganska säker på att jag sa "jag heter Märtha", och inte "talar ni franska", men det var det jag menade. Haha)

Märtha: Do you speak english?

Man: Yes!

Märtha: Do you know how to make the lizzard move?

Man: No..


Jag var sjuksköterska och skulle göra ett hembesök hos en man som satt i tvångströja och såg allmänt Kokkamaffens ut. Han verkade inte förstå vad jag sa så jag provade på en massa olika språk. Till slut fick jag fram att han talade egelska, och då tittade han upp och kan ni gissa vem det var? Robbie Williams!



Sjukt, ju? Och det underliga var att det i hallen låg en ödla.. eller snarare en krokodil-ödla, för fanskapet var enormt! Han låg under två kartonger, och jag ville att den skulle flytta på sig. Jag kom på att mina sköterskor-kollegor hade berättat för mig hur man fick bort ödlan, men jag hade glömt hur. Dessvärre visste inte Robbie heller hur man gjorde. Så jag tänkte att ödlan får ligga kvar medans jag sköter mitt helt enkelt. Dum idé. Precis när jag började lossa på tvångströjan så kom ödle-djävulen i full karriär med kartongerna på huvudet och sprang förbi mig. Där tvärvände han och stirrade en stund innan han började ladda för ett nytt utfall. I vild panik sprang jag in i närmsta rum och hann precis stänga dörren innan den knockade huvudet i dörren. Sen vaknade jag.

Underligt är inte ens förnamnet på vad mina drömmar har börjat eskalera till. Och jag undrar jag om jag har en liten förkärlek till kändisar då de har en förmåga att gästa mitt huvud nästan varje natt! Att en viss Cage hälsar på då och då är kanske inte speciellt konstigt, med tanke på att 93.4% av min tankeprestation under dagarna tillägnas honom. Men Robbie Williams?? Antagligen var det för att vi diskuterade att sångaren i Dead By April ser ut som honom. Han är även lik Dalibor Doder och Brad Paisley.

Kolla själva:







Zandro Santiago (DbA), Dalibor Doder, Robbie Williams och Brad Paisley. Fyrlingar? Eller bara ett väldigt vanligt utseende?

För att fortsätta lite off-topic finns det ju tre personer till som i vissa fall är kusligt lika:




Kevin Costner, Bruce Willis och Nicolas Cage. Kanske även det ett vanligt utseende? (Inte Cage förstås, han har väldigt säregna ansiktsdrag). Men i helheten, ganska lika.

Nahe, nu ska jag göra något vettigt.

På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: