Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Tänkvärt.

Efter den här veckan i Taizé går det inte säga annat än att man fått uppleva en annan del av världen. Det var som att kliva tillbaka århundraden i tiden. Något av det bästa jag varit med om. Gemenskapen och acceptansen sitter som en tagg i hjärtat och jag vill bara tillbaka.
 
En kille från Tyskland som var i min bibelstudiegrupp sa något intressant som etsat sig fast i min hjärna.
 
"När jag frågar mina vänner om de tror på Gud, svarar de ofta: Nej, inte Gud. Men jag tror på högre makter.
Vad är skillnaden? Hur kan de vara säkra på att de högre makterna de tror på inte är Gud?"
 
 
En av mina favoritpsalmer bjuder jag på också :)
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: