Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

En dag med Signe.

Som ni vet har jag för ett tag sedan blivit med katt. Och som ni också märkt, i och med alla FB-uppdateringar, så är hon allt som oftast centrum för alla händelser. Onda som goda. Nu kanske ni tror att jag överdriver för effekt. Men överdrivna kan ni vara själva. Jag ska nu med bilder demonstrera hur en dag med Signe kan te sig..


Vaknar på morgonen, stiger upp och tänker att "Nu ska jag plinka lite James Morrison - I wont let you go. För den lärde jag mig igår".

Hmm,  





Vandrar nedslaget vidare ut i hallen för att hämta sopborste:
Men lilla Råttan Ludwig har visst gått samma öde till mötes:






Fortsätter färden till köket för att ta mig en kopp kaffe och samla energi för dagen:
Nix, då har servettätaren markerat revir på mitt allra heligaste.




Skiter i kaffet, går vidare in till vardagsrummet bara för att hitta den svartvita marodören mitt i arbetet:







Stampar till i golvet för att lära henne lite hyfs. Hon flyger in i badrummet och efter fem minuter ligger det rakhyvlar i hela köket. Konstigt tänker jag då jag inte kan minnas att jag släpat ut några hyvlar dit:
Busted igen!







Kommer på att jag inte hunnit morgonkissa. Sätter mig på toan för att uträtta mina behov. Men inte ens där får man vara ifred:






Efter ett tag hör jag ett hjärtskärande "MJAO" som fylller den annars så tysta lägenheten. Återigen har någon fällt ut klorna lite för långt och sitter fast:







Hjälper skrället loss och slår mig ner vid TV:n. Någon hade visst samma planer och är dessutom närsynt!






Erkänner mig besegrad och lägger mig i sängen för att glömma dagens bravader och släcker lampan, när någon svingar sig upp som en Kamikaze-katt och börjar bita mig i fötterna.. För tidigt att sova tycker Signe:





Tror ni fortfarande jag överdriver när jag säger att jag kan ha fått tag på historiens vildaste tamkatt?
Inte trodde jag att en katt kunde vara sånt besvär. Men det ska väl vara lite liv i kräken? :) Dessutom har hon ju sina söta stunder:


Så. Det var en dag med Signe det. Välkomna hem till mig. Men på egen risk :)

På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: