Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Eric Saade - Popular

Fan vilken hycklare jag är. Slår ni upp "dubbelmoral" i en ordbok, så kommer ni se en bild av mig, jag svär!

Jag skrev på FB att jag ju älskade Nicke Borgs härliga stämma i MF, men att jag var säker på att pubertetseliten (Dvs Danny, Eric Saade osv..) skulle knipa första-platsen. Och i ärlighetens namn så gick jag emot alla mina egna principer när jag skrev så. För jag hade ju inte ens hört Saades entry i år. Jag utgick bara ifrån att det var av samma skrot och korn som förra året (Vilket delvis var rätt.)

Men så gick jag i alla fall in på youtube för att kolla in den, för säkerhets skull. Och möts av detta:



Vad fan?? .. Det svänger ju! Jag tänker skämmas lite när jag skriver följande stycke, men ärlighet varar längst:

Eric Saade äger ju! Haha.. Nej, men allvarligt. Superskön stageshow ju! Och satan i gatan om inte killen kan dansa också! Och the breaking glass var ju grädden på moset. Jag älskade hela alltet! FÖRUTOM en liiten ynka detalj som irriterar mig.. jag tycker inte att han sjunger bra. Men sen å andra sidan.. Om man är dö-snygg, dansar jävligt bra, har hyrt en koreograf för miljoner, och har en låt som svänger och sätter sig som tuggummi på hjärnan... behöver man sjunga fläckfritt då? Troligen inte! Nej, jag erkänner att vi kan skicka mycket sämre låtar till ESC i år än Eric Saade.

Men inbilla er inget nu, Nicke Borg behåller fortfarande förstaplatsen för mig! Allt annat vore katastrof. Men som tvåa så får jag nog höja en hand för herr Saade. Så, det är väl de som slåss om förstaplatsen i år?

 VS 

Haha, knappast. Ni minns väl förra året? Det vart Eric Saade och Salem Al Fakir som slogs om ESC då. (Fastän mitt hjärta gick ut till Andreas Johnson som ni vet), men han var utesluten. Finalkampen var mellan Saade och Fakir. Men vem klättrar upp på stegen då, likt Klas Klättermus och tar över försaplatsen? Anna BergochDal! Det hade vi inte räknat med, och jag tror fortfarande att SVT är korrupt som släppte iväg henne till Norge. Så via vissa mätningar kan jag ju garantera att typ... Playtones kommer vinna. Eller med min vanliga tur så är det väl Bög-Danny. Långt kan jag sträcka mig. Men inte SÅ långt att jag tycker det är okej att skicka Danny!

Men som sagt.. det är väl precis så det blir. Jag vill att Nicke Borg åker. Men jag och resten av Sverige brukar ju inte fungera så bra ihop. (Det vill säga: JAG är den enda normala i Sverige, och resten av folket är idioter tills annat meddelas!).. Jag undrar jag vilken etnicitet jag har i själen egentligen? För jag känner mig verkligen inte svensk (Bara när det kommer till VM i skidor. haha). Egyptier kanske?

Pfft.. Yeah right. En egyptisk polis som slår sönder människor på gatan med ridspön, tills ryggarna är söndersargade, och sedan spottar på dem för att efteråt rulla dem i sanden och gapskratta med ett helt publikhav i ryggen som gör detsamma? Njae.. jag är nog inte egyptier heller vid vidare eftertanke. :) Jag ska klura ut det och återkomma senare

Jag känner mig dansk..

På återseende! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: