Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Förnekelse

God kväll igen.

Gårdagens inlägg fick lite reaktioner minsann. Attans också. Jag som så gärna vill vara diskret i allt jag gör. (Eller? Höhö)

Mamma hade läst det. Synade mig idag från topp till tå och konstaterade ljudlöst; Du är verkligen sinnesförvirrad. Eller ja, så formella är vi inte i vår familj. Hon menade snarare på att jag var dum i huvudet :)
Verkligen? Och här har jag gått runt i 23 år och trott att jag var fullt normal. Eller inte... Haha.

Jaja. Jag står fast vid mina uttalanden. Vi förnekar! (Jag älskar numera detta uttryck!).

Hamnade även i en diskussion om djur idag. För ovanlighetens skull menar jag. Det händer ju så fantastiskt sällan (fasen vad många ironiska kommentarer jag lämnar efter mig i detta inlägg. Vad är detta. Typ tredje?)

Men i vanlig ordning är det inte jag som för samtalet på tal. Jag tror att det beror på ren avundsjuka faktiskt. Folk som kallar sig djurvänner blir hemskt provocerade över att jag lyckas vara vegetarian. Att jag har den självdisciplinen som krävs. (Jag som har NOLL självdisciplin.)

Och vad ska jag egentligen svara? Ni är hycklare. Ni påstår att ni är djurvänner men äter kött... Är ni på riktigt? Vänner äter inte vänner. Jag vet att när ni köttätare påstår att ni är djurvänner så brukar jag nicka instämmande och hålla med. Men vet ni vad? Innerst inne kommer jag alltid. Läs alltid. Tycka att ni är hycklare. För jag kommer aldrig gå med på att ni kallar er djurvänner. För det är ni inte. Ni är köttätare...

Hur kan man sammanfatta det hela?

Förnekelse.

Så på sätt och vis kommer jag alltid vara bättre än er. De enda som slår mig är veganer. Hands down till er! Men i sinom tid ansluter jag mig till er!

Hur lät detta inlägg då? Är jag fortfarande konstig? Jag hoppas innerligt det. Normala människor är för jävla tråkiga. Pisstråkiga är ni.

Jag ber om ursäkt om jag har mycket stavfel eller formuleringsfel i detta inlägg. Men jag skriver via telefonen. Och är alldeles för lat för att korrekturläsa. Och som vi alla vet så har iPhone en förmåga att hitta på helt egna meningar ibland ;)

 

slänger in en bild från nutiden för att liva upp lite ;) 

 På återseende!

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: