Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

En sammanfattning.

Ja då vart man tillbaka i ett hutlöst kallt Sverige sen några dar tillbaka. Och besvikelsen var total. Jag trodde ju någonstans att man kanske skulle tycka det var skönt att komma hem efter att man varit utomlands en vecka. Känslan att få ligga och fisa i sin egen säng, dricka sitt egna kaffe, lyssna på sin egen musik och återigen ta ton på sin egna keyboard. Men icke.. Jag är inte ett dugg glad över att vara hemma. Det fick snarare motsatt effekt. Ogillade jag Sverige innan, så fullkomligt hatar jag det nu!
 
Eva skrattade lite åt mig i bilen hem från Växjö där jag spottade ur mig både det ena och andra; "Gud var tråkigt Sverige är.. vad fult Sverige är!. Vad kallt Sverige är! Vad grått Sverige är! Fan vad det luktar illa i Sverige!".
 
Haha nae. Nu har jag pussat på mina katter, mina puppar och min hund. Nu är jag redo att dra igen.
 
Och vilken vecka vi har haft sen! Herregud! Jag skulle så gärna vilja berätta allt. Men faktum är att vissa historier på ön, stannar på ön. Och så var det med det! Dessutom minns jag säkert inte ens hälften och jag orkar definitivt inte skriva ner dem här i alla fall. Men så kul vi har haft! Jag har skrattat så jag har fått magmuskler för fan! Det är verkligen komiskt hur en 51-åring och en 23,5-åring kan matcha varandra så bra! Vi är verkligen av exakt samma kaliber. Vi hade inte en meningsskiljaktighet på hela veckan!
 
Vi kom ganska snabbt underfund med att jag fick sköta språket (Efter att Eva lyckats få in fem drinkar när hon skulle ha två öl. Haha!) Och Eva fick sköta lokalsinnet eftersom att jag begåvades med NOLL av detta.
 
"Ska vi gå den här gatan?" Säger Eva.
"Ja, det kan vi göra, för det har vi väl inte gjort innan?"
"... Nej Märtha... bara tre dagar i rad. Det är ju för fan där puben ligger som vi satt på igår".
 
Tja, vad ska man säga? Man kan inte begåvas med allt ;)
 
Flygresan dit gick smärtfritt. Det var ju trots allt premiär för min del. Och trots att varenda kotte har ansträngt sig in i benmärgen för att få mig flygrädd så lyckades det inte. Jag är ju skitcool på så sätt, och totalt orädd. (Som vi fick bevisat ytterligare några gånger under resans gång. Höhö).
 
25-27 grader har vi haft under hela veckan. Vi har legat lite vid poolen, badat i havet (!!) jag i alla fall. Mes-Eva bangade :) Träffat enormt roliga människor. Norrbaggar, svenskar, flator från Värmland, Spanjorer och för att inte tala om irländare! Det kan inte ha funnits en människa kvar i hela Storbritannien! För varenda kotte befann sig på Teneriffa! Och hu vilket konstigt folk!
 
Vi har sjungit karaoke!, Varit på Valsafari, vandrat strandpromenaden fram och tillbaka kilometervis, druckit Pina Colada så att irländarna till slut kallade oss för Pina Colada-svenskarna. Vi har dragit på oss förbannelser från Afrikaner med armband (Eller ja, det var väl jag det också.). Och ätit god mat! Fast tyvärr fick ju en annan knapra pizza fem dagar i rad. Jädra Spanjorer kan ju inte laga mat utan död och tårar i. Men en restaurang; Las Rosas. Hade en fantastisk vego-lasagne med spenat. Hur god som helst! Så det var också den enda restaurangen vi gick till två gånger.
 
Nae, jag får väl ge mig nu. Som sagt så finns det hundra saker att berätta. Men jag har varken ork eller minne nog att göra det ;) Höhö. Så nu ska jag fortsätta med mitt tvättande och städande av min försurnade lägenhet! Men lite bilder bjuder jag på :)
 
 
 
 
På återseende!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: