Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Kan vara dags

att uppdatera här litegrann. Har ju trots allt haft storfrämmat i dagarna. Min fina Elina gjorde tillvaron lite ljusare för en stund. Tyvärr är vi ju numera båda hårt arbetande kvinnor, och våra schemaläggare har garanterat konspirerat för att få det här kärleksparet att inte kunna träffas. Tror även de hade en konspiration med självaste fru Natur då vädret också var emot oss. Men vad gör väl det? Vi trotsar eldar och vindar och ses ändå.
 
 
Hade ju bara en heldag att spendera. Och planerna på Öland följde med regnet ner i kloakerna. Så det blev istället en shoppingtur, en mastodontmåltid på Zorbas, och en glass utanför Elgiganten (Vem vill vara mainstream).
 
 
Nu är det tillbaka i den trista vardagen igen. Och eftersom det är den 28:e så är den tristare än vanligt då det var 27:e igår. = lönen kom- lönen försvann. Nu blir det skorpor och ägg tills nästa lön. Och eftersom jag inte äter saker som håller på att utveckla ansikten, så blir det enbart skorpor för min del.
 
Jag funderar allvarligt på att få sparken och gå på soc istället. Många andra som gör det, och de verkar inte ha några pengaproblem i världen. Det är ju tur att mina skattepengar gör någon nytta, och att ni kan leva livet på andras bekostnad. Tumme upp till er!
 
Annars rullar det på i vanlig ordning. Jobbhelgen har dragit igång, så nu kör vi på fram tills tisdag. Börjar väl även bli dags att packa ihop gamla lyan. Om en månad är jag ju bosatt i en annan del av Nybro. Bitterljuvt ändå, jag kommer sakna min trea i Kungshall, men det lär nog bli bra det med. Med lite tur bär nästa flytt av till långtbortistan, där pengar växer på träd och solen alltid lyser.
 
Nahe, nu ska jag och Adelen göra oss redo för kvällen, imorgon ringer klockan tidigt!
 
 
 
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: