Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Taizé och mer därtill.

Tjenis!
 
Nu var det väl så dags igen att uppdatera er lite om läget. Jag är periodare vad gäller bloggen. Vissa dagar haglar det inlägg, och sedan kan det vara total bloggtorka på veckor. Men nu är jag här igen och vid liv.
 
Haft en glassig dag hos syster i solen. Nu får jag nästan hålla mig inomhus ett tag framöver, börjar se ut som en pepparkaka! :) Fick ju en liten härlig bränna i Frankrike, och sen har jag byggt på den här hemma, nu ser jag ut som en Svennebanan som har varit i Thailand. Glassigt!
 
Hur som helst. Min Frankrike-resa utgår jag ifrån att ni redan har gått igenom på Facebook, så den behöver jag kanske inte nämna egentligen. Men jag tänkte ändå bjuda på lite extra bilder. Det var en fantastisk vecka, och jag är redan trött på Sverige. Eller egentligen är det väl inte Sverige som gör mig uttråkad. Snarare min livssituation. Men jag antar att man vänjer sig även vid det :)
 
 
Här mår jag bra.
 
 
 
 
 
 
 
 
Usch, jag saknar det så mycket så det är vansinnigt. Det är verkligen paradiset på jorden. Det lilla jag saknade hemmet är ingenting jämfört med hur mycket jag längtar tillbaka. Men om jag inte minns fel var det så förra året också ;)
 
Annars är det lugna puckar här i Kungshall. Det flyter på i vanlig ordning. Mycket som stundar även nu. Flytten till de sydligare breddgraderna är i antågande. Har magsår över vad jag kommer få betala när jag flyttar ut från denna lägenheten. Kommer även sakna min "lilla" Kungshallslya. Har verkligen trivts som fisken i vattnet här. Men jag hoppas att jag så småningom kommer trivas lika bra i min nya lägenhet. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra :)
 
Innan dess är det jobb som vanligt. Det rullar väl på även där. Har ju även sökt ett nytt jobb, och de kommer i så fall höra av sig under de kommande veckorna. Men jag tror inte så mycket på det. Och skönt är väl det, då slipper man bli besviken som så många gånger förr. Men jag kommer fortsätta söka vidare efter nya jobb. Behöver lite variation i tillvaron. Jag råkar veta att just jobbet är en av många stressfaktorer just nu. Vad jag däremot inte vet är varför. Har även gått lite i studerings-funderingar. Huruvida jag ska sätta mig vid skolbänken igen nästa år. Men så kommer jag ju ihåg hur det gick sist jag skulle studera på högskola. 6 månader var allt tryck jag pallade. Och risken är väl att det blir en repris på det. Men jag ska ta mig en ordentlig funderar. För nu vill jag inte göra några fler dumma beslut.
 
Avslutar med ett av mina favoritcitat ur bibeln. Av någon anledning har jag aldrig gett den en ärlig chans. Men under mina dagar i tystnad så tog jag mig tid att läsa lite grann. Och jag måste säga att den är mer intressant än jag trott.
 
Matteus 7:3
"Varför ser du flisan i din broders öga,
men märker inte bjälken i ditt eget?"
 
På återseende!
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: