Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Google Alerts!

Kväll på er!
 
Idag har jag, efter ännu ett par timmar på jobbet (som för övrigt fått mig att undra vad slavarna klagade om), varit hos mamsen och kollat fotboll. Eller ja.. fotboll och fotboll. Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Men jag tror jag hade haft minst lika roligt med att spendera 2 timmar med att stirra in i en vägg.
 
Nu kom jag hem till något mer intressantare. Det finns ju något som heter Google Alerts. (För er som bott under stenar de senaste åren). Där kan man välja ett ämne som man är intresserad av att följa. Och så fort det kommer upp en nyhet om detta ämne så skickas ett mail till dig. Jag har ju, sen ett år tillbaka nyttjat denna funktion. Och naturligtvis så är det Nicolas Cage som är mitt Alert-ämne ;)
 
Idag hoppade det upp något från aftonbladet. En lång intervju med honom gjord av Magnus Sundholm (Som jag ska strypa när jag träffar honom. Dels för att jag är så avundsjuk att jag spricker. Och dels för att klargör i sin dåligt kryptiska text att han inte är ett Cage-fan).
 
Hur som helst kunde vi läsa i denna intervju att Cage först blev erbjuden att ge rösten åt ingen mindre än SHREK! Men det amerikanska lilla puckot tackade nej. Han trodde inte att det skulle bli någon hit. ACK, så fel du hade, min lilla Pärla. (Fast jag är visserligen glad över detta. Han behöver inte bli mer känd. Konkurrensen blir liksom högre då).
 
Intervjun har ni här.
 
 
Ack, du evigt snygga människa. (Inte Shrek)
 
Annars har väl dagen i sig inte erbjudit några högre höjder. Däremot några djupare dalar har vi besökt idag. Skatteåterbäringen som skulle lägga grunden för min ekonomiska säkerhet gick i graven. Istället vill någon att jag ska betala tillbaka på skatten. Vet inte längre hur jag ska lösa detta dilemma. Självmordsguidens "Slice ´n´dice" hänger i luften kan jag säga. Dock äger jag varken pianotråd eller råbarkade rep. Så vi får väl avvakta lite med detta.
 
Frågan är om jag kan vända mig till skatteverket och hävda att jag är anarkist. Och alltså inte tror på lagar och regler. Rent Hypotetiskt sätt borde det skydda mig från alla rättsliga reprimander som kan komma att utkrävas om jag vägrar betala. Men jag vet inte.. Lilla landet lagom är väl inte speciellt hypotetiskt.
 
Jaja. Nu ska jag inte vältra mig i detta längre. Jag har ju faktiskt en morgondag och ett par hundra dagar till att göra det. Nu ska jag skrika i kudden tills jag somnar. Och förhoppningsvis håller jag mig i sängen inatt. Vill inte göra om fadäsen att drömma mardrömmar och trilla ur sängen. Varken mitt självförtroende eller min axel tyckte det var en lyckad manöver ;)
 
GOD NATT PÅ ER!
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: