Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Det svenskaste jag har.

Jag hoppas ni alla hade en fantastisk midsommar! Är det något svenskt i mig som jag kommer hålla hårt i så är det just det - midsommar! Sill och nubbe, ägg, potatis gräslök och gräddfil. Härligt! (Nu vart det ju visserligen vegekött för min del och potatis med gräddfil. Men det var smask det med).
 
 
 
Min midsommar spenderades med finaste Martina och Emanuel, ute i trekanten hos Nadja. Jag hade ju erbjudit mig att jobba både fredag och lördag. Men det verkade inte behövas. Synd, det hade klirrat rätt bra i julikassan.
 
Hur som helst. Jag började dagen med ett raserianfall. VILKET VÄDER! Det var så enormt kvavt och fuktigt i luften så jag fick ingen luft. Och svetten rann och allt var bara fel. Jag skulle snofsa till mig i håret, fixa naglarna, matcha kläder och sminka mig som den amatör jag är. Men jag vaknade upp och kände - Nej! Fuck you.. Gå hem! Så jag hoppade i ett par sura trasor som inte alls var planerat, sminkade mig knappt alls. Tvättade av håret som fortfarande såg blött ut för att det blev så äckligt av värmen, och sket fullständigt i att fixa till det utan åkte i tofs! Gud vilket humör jag har när det är varmt.. Och till råga på allt har jag ju en jättefinne som skulle ploppa upp mitt i allt. Jag får alltid en irriterande finne när det vankas högtid. Och oftast på näsan.
 
Julafton 2012:
 
Midsommarafton 2013:
 
Du har rätt, Martina. Du har alltid rätt. Det är inte lätt att vara jag :(
 
 Hur som helst. Fram kom vi till slut. Det blev massor av kubb, härliga människor, helt okej väder och massor av midsommarpussar :)
 
 
Sista bilden är stulen hederligt från Nadja. Får se om det dyker upp några fler som jag kan stula :)
 
Så det var en trevlig midsommar! Synd bara att vädret påverkade mig negativt och jag var inte alls lika rolig som jag vet att jag kan vara. Jäkla huvudvärk! Men nästa gång ska jag vara fullast på festen! Jag snackar Kim-25-årsfest-i-Boda-hittar-inte-hem-som-ligger-200-meter-därifrån-full! :)
 
Martina har även lagt upp några bilder från när vi var i Oskarshamn förra helgen! Så jag har fått tillåtelse att skalka dem av henne med :)
 
Födelsedagsbarnet hade införskaffat sig en tuppkam som inte ville stå. Och eftersom han hade sett på FB vad jag kan åstadkomma med en dammsugare och hårspray, så gick han bokstavligen ner på knä och bad mig rätta till den! Och vem är jag att säga nej till en nybliven 21-åring? :)
 
 
 
Mycket snyggt blev det! Jag skulle även göra en insats på en annan kille med tuppkam. Men han ville ha hjälp med rakapparat. Dum idé att luta sig över apparaten samtidigt som man sätter i sladden. Apparaten var på och mitt högra framhår blev tre centimeter kortare :/
 
En sommarbild på mig, Martina och hennes söta mamma.
 
 
Mycket bilder idag. Men det är roligt det också :) Nu måste jag bege mig iväg! Cykla till Paradiset för att hämta bilen, sedan till en annan del av Boda för att tvätta och dricka kaffe med mamma, och till sist vidare till Orrefors för att pussa lite på mina favoritsyskonbarn som jag inte har träffat på länge nu!
 
Ha en fortsatt trevlig midsommardag!
 
På återseende!
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: