Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Lördagsbitchen.

ATTENTION!
Be aware of some serious bitchin´!
 
Japp. Nu har jag varit lite för snäll lite för länge. Jag har inte bitchat om något på... ja, alldeles för länge. Men nu är det fanimig dags. För ärligt talat... ni är ju dumma i huvudet! Och jag får tycka det!
 
Det första jag ska bitcha om är det här jävla whinandet om rökning. Den här förbannade häxjakten på oss stackars simpla rökare, med dåligt omdöme och noll självdisciplin.
 
Det var en helt inte alls vanlig reklambild som fångade mitt intresse.
 
 
En tuttlisa som gör reklam för.. en bh antar jag? Skitsamma. Men ni kan ju tänka er att den här bilden fick det att börja blöda i ögonen på PK-vurrarna på facebook? Det tänkte jag mig.
 
Men inte så förbannat! Jäävla vad curlingmorsorna gick igång på det här! Svennebananer i sina svennebanan-puppor.
 
HUR FAN KAN DEN HÄR BILDEN PROVOCERA NÅGON? Blundar ni när ni går ute på stan? Tittar ni demonstrativt ner i golvet vid kassan för att slippa se cigaretterna över? Plastar ni in era skor för att inte trampa på fimparna på gatan? Allvarligt talat? Nu får det fanimig vara slut på tabu-beläggandet med rökare! Hur kan det angå någon annan än oss själva? Såvida du inte går en meter framför eller bakom mig när jag röker. Men då hoppas jag verkligen att du stör dig, för då gör du intrång på mitt personliga space, och du kan räkna med att jag tänker släcka ciggen PÅ dig!
 
Kärringarna whinar om att det är reklam för rökning och att barn som tittar på reklam helt plötsligt kan tro att det är något häftigt och något att sträva efter. Well. då har jag en nyhet till dig; Dina barn är dumma i huvudet, och du är en misslyckad förälder som borde tvångssteriliseras!
 
SKÄMS PÅ ER! Jag kommenterar inte folk som äter 6 kg cancer-framkallande champinjoner om dagen. Så var vänlig kommentera inte mina laster!
 
Ogillar ni den här bilden så ogillar ni automatiskt MIG personligen! Och ni känner inte mig. Vad ger er då rätten att döma? Jag har nog högre intelligenskvot än många Icke-rökare skulle jag vilja påstå. Synd att ni inte kan se det bakom filtret!
 
 
 
Sak nummer två jag ska bitcha om, är något allvarligare. Det handlar om de här hemska videorna som nu även de har hittat sin väg in på fejjan. Ni vet... de här RIKTIGT hemska videorna som man förut enbart kunde hitta på Exet.se. Där djur flås levande, människor mördas, torteras och våldtas allt medan någon drulle filmar historien.
 
Visst är det hemskt? Det är ju förjävligt att dessa filmer ska få finnas på vår fredliga facebook. Eller är det verkligen det? Är det inte just den verklgheten vi lever i? Att folk misshandlas är väl en minst lika naturlig del av vardagen som att du lägger upp en bild på vad du ska äta?
 
Ändå förvandlas varenda Svensson till terrorist angående dessa videos. För som folk säger; "Jag vet att det händer, men det betyder inte att jag vill se det". Nej, men vilken tur ni har då. För jag har nämligen EN TILL nyhet att dela med mig av! Det här är egentligen en hemlighet som bara vi extremister ska ha kännedom om. Men eftersom jag känner mig givmild idag så ska jag dela den med er.
 
När ni tittar på en video och inte gillar innehållet.. om ni tittar längst upp i högra hörnet så finns det ofta ett kryss där. Gärna vitt, men ibland svart. Om ni för muspekaren över krysset och högerklickar, så försvinner hemskheterna! :O That´s some crazy shit! Men det är sant. Man kan faktiskt STÄNGA NER en video man inte vill titta på! Tyvärr funkar inte verklgheten så! Det finns inget kryss. Och bara för att du väljer att blunda, så innebär inte det automatiskt att allt är frid och fröjd. Men vafan.. du drar ju ditt strå till stacken. Källsorterar och skit... Bra för dig!
 
Just nu tänker jag specifikt på en video som visar två unga killar som blir brutalt misshandlade av hur många pysar som helst. En av killarna dör och den andra ligger i koma. Videons titel påstår att den är från Indien. Men jag, och många med mig skulle snarare påstå att den är från Pakistan. Att det skulle handla om olycklig kärlek verkar också vara falsk marknadsföring. Det är betydligt hemskare än så.
 
Ja, jag har sett videon. Men nu får ni inte missförstå mig allt för mycket. Jag har valt att inte blunda. Jag vill se vad som händer, för mitt samvete känns på något sätt renare då. Men det betyder inte att den inte gör mig illamående, gråtfärdig och känner spysmaken i munnen. Jag är väl ändå människa! Men hur illa jag än mår så tror jag att dessa killar mår betydligt sämre. En svag känsla bara.
 
Jag kunde inte se hela filmen fastän jag försökte. Men när de började slå med påkar på ena killens fotknölar fick jag klicka. Inte för att jag inte ville se, utan för att jag helt enkelt inte kunde. Mina sinnen agerar automatiskt vid våld mot fötter.
 
Det är sjukt att det är en sån här värld vi lever i. Där sånt här händer på daglig basis. Men vi norrländare har det så jävla bra att vi kan provoceras av en TUTTLISA MED EN CIGARETT?
 
Ser ni inte ironin i det?
 
Jag kanske överanalyserar. Må så vara.. Men ibland skrämmer ni mig! Och med NI menar jag den svenska stereotypen. Du är välkommen att ta åt dig, och du är välkommen att låta bli. Men du kan ju känna efter en stund.
 
Bitch - Out
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: