Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

I swallow my pride.

God förmiddag!
 
Härlig vårdag ute idag, och jag är tillbaka i mitt esse igen. Mycket mer kan man inte begära :)
 
Jag hade dock gärna sovit lite längre idag. Men en liten katt har legat på (ja, PÅ) mitt ansikte och kuttrat och muttrat och spruttat, hon sprattlar värre än mig när hon sover! Så vi vaknade till båda två och gjorde våra morgonövningar. Signe snurrade åt ena hållet och jag snurrade åt andra, sen låg vi och rullade som två stormvindar, och avslutade med varsin ordentlig gäsp och bensträckning :) 
Min lilla kissemissa <3 Hur människor kan leva utan katt eller hund är för mig ett mysterium!
 
 
 
Igår vart det ju 1:a april. Och trots att man sitter fast i en smittohärdad lägenhet så måste man få luras lite! Så efter en djup fundering tog jag den här bilden:
 
 
Och skickade till Elina, Joel och mamma. Med en liten vemodig text om att jag hade gjort bort mig. Mitt hjärta lättade när alla tre föll som furor för skämtet. 
 
Jag ska nu illustrera skillnaden mellan mina vänner. Elinas svar:
 
 
Hon ljög ju så tungan svartnade. Det såg inte alls bra ut ;)
 
Sen har jag en lite ärligare vän som är mer rakt på sak, Joel.
 
Tur att jag uppskattar ärlighet. Här får man inga komplimanger om man inte förtjänar dem ;) haha.
 
 
Men jag kan glädja er med att ni inte alls behöver oroa sig. Märtha kommer stanna som blondin ännu ett tag framöver. Det har tagit mig tre år och två decimeterklippningar för att bli superblond, och det tänker vi inte alls ge upp så lätt ;)
 
 
Nu tänker jag dricka en kopp kaffe, svälja förtretet, ta en dusch och sedan ge mig ut i vårvädret för första gången sen i lördags (Y)
 
Ha en trevlig dag, mina små kycklingar!
 
Idag lämnar jag er med en dikt, som överensstämmer med mina tankegångar:
 
"Roses are red,
here´s something new.
Violets are violet,
not fucking blue"
 
På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: