Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Dagen som vill glömmas.

Idag är jag inte på humör. Inte ens lite.

05.14: Jag vaknar av att jag har jätteont i revbenen. Precis under bröstkorgen där benen går ihop. Har även ont på samma ställe på ryggen. Kan inte somna om. Stiger upp och tar en dusch.

06.39: Går till bilen. Försöker starta. Bilen säger inte ett knyst. Baslådan dock säger "Bom-bom-bom".

06:42: En lugn panik sprider sig och jag drar på löparskorna mot jobbet.

07.30: Bemanningen ringer.

08.00: Ut på 70-väg med kommunbilen. Ligger liite för snabbt i kurvan där det inte finns någon sol, och helt plötsligt dyker en isfläck upp. Två millimeter ifrån diket där.

08.05: Solen i ögonen. Ser något ligga mitt på vägen, får möte och kan inte väja. Kör över världens gren som fastnar i däcket. Tvärnit på gatan, på med blinkers och ut och slita i grenen, som efter 4 och en halv minut äntligen släpper!

08:30: Bemanningen ringer.

08.35: Bemanningen ringer.

09.00: Inser att jag ska till Kalmar imorgon men inte har en fungerande bil. Pappa erbjuder Skodan... Tack, men nej tack, jag går hellre.

Sov på soffan i hopp om att vakna på bättre humör. Mission failed. En kopp kaffe till, sen säger jag adjöken!

Det enda som har fått mig att dra lite på smilbanden är den här lilla rackaren:




Detta är tredje gången under loppet av tio minuter som hon fastnar i snöret. Haha.


På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Martina
skriven :

Låter som att du haft en kämpig dag, hoppas morgondagen blir bättre :)