Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Where have all the flowers gone?

Det är fantastiskt hur lite sol kan påverka humöret! När jag låg i sängen - persiennerna neddragna och började vakna upp ur min dvala så hade jag så många planer för förmiddagen. Kaffe och morgonläsning på balkongen - pallra mig till Orrefors för en snabbvisit innan jobbet, och möjligen hinna med en mindre tur på kvantum. Men när jag väl masade mig ut i vardagsrummet och såg de stora molnen på himlen så kände jag bara: "Nix". Så nu sitter jag här istället. Och kommer nog göra det de närmaste timmarna. Haha. Men det verkar faktiskt som att molnen är på väg att spricka upp och vi kanske får en solig dag även idag.
 
Synd att man måste jobba under sommarmånaderna :) Men vi får skatta oss lyckliga att T-shirts-tiderna äntligen har kommit åtminstone!
 
 
Hmm.. så lagom djurvän vet jag inte om jag var härom kvällen när jag fick ge mig ut på kattjakt vid två natten. Mälina skulle inte alls komma in på kvällen när jag kom hem. För många igelkottar och för lite tid tyckte hon! (Hon är lik mig i det anseendet. Måste pilla lite på alla).

Fine tänkte jag, du får gärna sova ute. Billigare för mig - ingen kvällsmat för dig. Så jag dundrade i säng igen. MEN - jag har en annan katt som inte alls kan sova om inte Mälina är inne. Hon sprang omkring som en Guttaperkaboll hela kvällen och gapade vid varenda dörr i väntan på gensvar. Till slut fick jag erkänna mig besegrad och stövla ut i nattsärken för att leta katt. Tur för henne att hon kom in utan större dramatik.
 
Hade även lite besök häromdagen av Johanna. Det var inte igår inte! Jag tror det var närmre ett år sen. Så det var trevligt med lite catching up igen :) Och det blir det mer av nästa vecka!
 
Och igår hann jag med betydligt mer innan jobbet än vad jag lär göra idag. Jag är ju mitt uppe i "Mission impossible". Att få lilla Beatrice att bli blondin igen. Och vi har dessutom begränsat med tid på oss, då den lilla Snoffsan snart åker till Spanien... utan mig :( Så igår var det hårfärgning för hela slanten. Men hennes hår är så förbannat envist! Där har jag verkligen tagit ett större tugga än jag kan svälja. Men jag ger mig inte. Så i helgen får det väl bli en tripp till La Kalmar för att införskaffa hårdare doningar.
 
Nahe. nu ska jag se om jag kan dividera med några högre makter att ge mig lite sol, så kanske jag passar på att ta mig ut en sväng i alla fall!
 
På återseende!
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Martina
skriven :

Guuud vilken gullig kommentar du lämnade på min blogg, jag blev ju rörd ju. Klart vi ska fixa oss en mysdag med inlines, vin och permanent.. ;) Kanske lite nagelfix med?

Kram <3