Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Ghost riders in the sky.

Signe jagar spöken. Finns det något jag inte gillar med katter så är det just det. Spökjagandet. Usch.
 
Nu är jag tillbaka efter.. några dagar? Jag vet faktiskt inte. Jättemycket som har hänt och som jag skulle kunna berätta om. Men som Martina och jag diskuterade precis nyss - ju mer som har hänt, desto mindre har man att skriva om. Jag skriver bäst när jag egentligen har absolut ingenting att skriva om. För händer det för mycket blir det bara en saklig genomgång - och det är ju jättetråkigt.
 
Hur som helst för er som inte sett alla mina många Instagram-bilder och Facebookuppdateringar så kan jag börja med att berätta att det i fredags bar av till en annan del av Oskarshamn för ovanlighetens skull! Nämligen - Påskallavik, för att vara mer exakt,
 
 
 
Martinas bror fyllde år och skulle firas. Jag vart egentligen bjuden sen länge - men fick tacka nej eftersom denna helgen varit uppbokad ännu längre! Men mitt i fredagsshoppingen (Mamma var här och drack kaffe och internetshoppade med mig). Så skickar Martina att hon fick åka ensam till O-hamn och hålla sig nykter för att kunna köra hem sen. Inte okej - inte ens lite. Så jag ändrade förhållningssätt och bestämde mig för att hänga med. Sagt och gjort - några timmar senare vart vi nere i en annan del av Småland. Mycket trevligt var det - och vi var inte hemma förrän runt halv fem på morgonen!
 
Hem och sova en snabbis, sedan upp i ottan igen för att återigen sadla om. Håret skulle tvättas, kläder skulle inspekteras och naglar skulle målas. Har verkligen fått en nyförälskelse i naglar igen. Byter design minst 4 gånger i veckan. Kul!
 
 
Ja, så är det när man inte har något liv.
 
Hur som helst. Efter allt var klappat och klart så bar det av till Kalmar, för att där träffa allas vår Bex för en härlig helg. Vi började med Zorbas - jag älskar zorbas. Det är så gott!
Fortsatte sedan mot bion för att se "After Earth" - som var jättebra, även för oss som egentligen inte är så förtjusta i sci-fi. Dessutom var ju för tusan Will Smith med. Han är ju så stilig så det gör ont.!
 
Efter det - hem för ett glas rosé på balkongen.
 
Efter lite tjatter och en lagom värmande känsla i maggropen spatserade vi ner på stan för att unna oss en drink eller två. Vi var tidiga ute och tänkte bosätta oss på Krögers. Folk sitter ju ofta där har vi hört - så varför inte.
 
Men tji fick vi. 3 minuter över 10, och vi kunde inte ta oss in ens med kofot! Folket trillade ju över staketet mer eller mindre. Så våra vägar gick istället mot Bistrobar. Som för övrigt heter Manana manana nu om jag inte såg alltför mycket i kors. Jättehärlig kväll!.
 
Söndagen började med kaffe på balkongen vid 9.00 (Svinottan för oss sjusovare) :), och sedan en hel dags shopping med allt vad det innebär! En smaskig Frapino (?) på Espresso House hann vi också få i oss innan våra vägar skildes framåt tidig kväll.
 
En jättetrevlig helg helt enkelt! Fler sådana vill vi ha.
 
Idag har vi återgått till jobb-veckan, och vi får se hur den går. Nu för tiden tar vi en dag i taget. Det är synd att man är så beroende av pengar.. Men ibland kanske man får stanna upp och fråga sig själv hur mycket ens eget välbefinnande egentligen är värt. Man ska inte göra saker som man inte trivs med har jag hört. Men vad gör man om man inte har något val då? Hyran betalar ju inte sig själv direkt.
 
Vi får fundera över det här till hösten. Innan dess har jag annat att styra med. Till exempel det faktum att Elina kommer ner nästa vecka! Gud vad jag har längtat. Ska bli så skönt att få krama och pussa på dig igen, min lilla sockerhöna. Det var alltför längesedan. Och har vi bara tur med vädret så slår jag vad om att det kommer bli en fantastisk dag på allas vårat Öland :)
 
P.S Jag är ledsen över att jag inte kan centrera det här inlägget. Den inbyggda musen i laptopen är trasig. Och den trådlösa musen är ända ute i vardagsrummet. Långt. D.S
 
 
På återseende!
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: