Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Hitler i Eurovision?

Ja precis ja. Ni kanske börjar märka av det? Det är nu som Eurovisionisternas högtid börjar (Dvs min). Det är nu alla länder håller på att väljer ut sina bidrag till ESC. Det är nu Märtha börjar leva loppan på youtube och snokar runt på vilka som håller, vilka som inte håller, och vilken som vinner.

Jag har ju trots allt ALLTID rätt när det gäller vilken låt som i slutändan står som segrare ;) Mouhaha. (Ja, det där var en lögn. Men nästan alltid i alla fall).



Och snokeriet på youtube är ju det roligaste. Det är nu man får slänga ur sig lite smarriga kommentarer som folk går igång på. Man kan ju tro att jag har dumpat en dunk nitroglycerin på dagis, så som surmuttorna går på så fort jag yttrar en åsikt. Menmen, man kan ju fundera på om jag retar upp folk med vilje? :) Svar Ja. Varför skulle jag annars yttra mig över huvud taget? Skriver du snälla gulliga saker om kattungar och räv-valpar så får du ingen respons. Men skriver du något extraordinärt om typ... jag vet inte... amerikanska soldater och amerikanska värderingar i största allmänhet så har du hela gestapo i hälarna! Haha. Jag lovar att när jag väl dör, så kommer det vara på grund av min stora käft. Och det är troligen en amerikanare som kommer få nog och göra pinan kort. Jag hoppas det, och då hoppas jag att jag har Falukorvs-Sverige i ryggen också och att ni vågar sätta de där uppblåsta människorna på plats. Det var ju trots allt en Svensk som uppfann dynamiten ;) Mouhaha..



Apropå idioter så har jag funderat lite över en viss Petter Northug. Är det bara jag som börjar fundera på om han har lite amerikanska gener? Kolla hans attityd.. den säger ju allt.


Nahe för fasiken! Nu trillade vi verkligen bort från ämnet. Det var ju ESC jag skulle skriva om :) Ja, jag har ju redan börjat snoka runt på YT nudå lite smått. Än så länge har jag bara funnit Turkiets bidrag. Inget extraordinärt där inte. Och folk säger att årets startfält är smått narkolepsi-framkallande! Och tydligen så har Sveriges melodifestival ganska många anhängare, och de säger att hoppet ligger på oss nu. Att skicka en låt som kan liva upp stämningen, vi verkar ha många bra låtar (Enligt resten av Europa.)

Bland annat är det många som skriver att vi BÖR skicka Saade till ESC, och att vi då har vinsten som i en liten ask. Men jag hittade någon rolig kommentar där det stod:

"Please Sweden, choose this one, I`m begging you! Or we will all die of boredom before the whole thing in Dusseldorf is over.
But he should drop the breaking glass stunt - in some European countries that might give uncomfortable flashbacks to a time when bullets and shockwaves broke the windows, and they wont vote for someone who makes them feel like that, will they?"

Haha. Folk kan bli lite.... offended (svenska?), av det krossade glaset? Jo men visst. Jag håller med till 100 procent faktiskt! Ärligt! Och jag tycker dessutom att han ska ta av sig handsken om han kommer till ESC. Det ryktas nämligen att HITLER hade handskar! Det kan ju riva upp gamla sår. Vi borde heller inte ha Svarta skor! Många soldater bär nämligen svarta kängor! Och även det kan vara en öm tå! Ajjabajja, inga svarta dojor! Och Om Nicke Borg åker till ESC så MÅSTE han klippa sig! Man kan ju missta honom för en Svensk Viking! Och en svensk Viking är ju ungefär samma sak som en helylle-rasist! Det är ju livsfarligt.. Och om Danny åker måste han ändra sin text! In The Club.. det syftar ju på en utekväll... Utekväll = Fest. Fest = Alkohol. Alkohol = livsfarligt! Det är ju som att uppmana små barn att börja dricka! nejnejnej...

Så, vad har vi då kvar? Hmm.. Cecilia Wennersten och Det Vackraste Jag Vet. Ja, det får väl bli den vi skickar i år!

//
Märtha-statement

På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: