Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

Brisingr

Titel: Brisingr

Författare: Christopher Paolini.

Genre:
Fantasy

Sidor: 792



Handling:
"Brisingr" är tredje delen i serien "Arvtagaren" av Christopher Paolini. För att förstå Brisingr, bör man kanske ha läst första boken, Eragon. Och andra boken; Den äldste.
"Kampen mot Imperiet blir allt intensivare. Samtidigt hotas alliansen av inbördes slitningar. Dvärgarna är splittrade, och mellan människor och kuller blir stämningen allt mer spänd. Om den ondskefulle Galbatorix ska kunna störtas måste alla Alagäsias släkten enas. Men ännu vet ingen hur man ska kunna besegra den mäktige fienden. Ju närmare slutstriden Eragon och Saphira kommer, desto mer akut blir frågan om varifrån Galbatorix fått sina oförklarliga krafter. Och svaret är häpnadsväckande..."



Mina kommentarer:
Tredje delen i "Arvtagaren" är nu avklarad. Brisingr försökte jag börja läsa utan förhoppningar, just för att inte bli besviken. Böcker med många uppföljare tappar ju gärna greppet. Men icke denna icke! Fyy fasen vilken bra bok. Och jag ska erkänna att i slutet kom faktiskt en och en halv tår.. Nästan mer. Har ni sett filmen "Lida"? Ni vet, den jag inte kan se längre?.. Hon får ju dödspanik på den stackars författaren som hade tagit livet av hennes favoritkaraktär. Jag förstår hennes känslor nu. Nog för att jag beundrar Christopher Paolini. Men så får den inte sluta! Fick sitta och påminna mig själv om att det var en bok jag läste.. ;) Hur som helst, en mycket bra bok! Och jag längtar efter den sista för att få veta hur allt slutar! Nog vet man väl egentligen hur allt slutar.. men jag vill veta hur vägen dit ser ut. Boken verkar komma ut i USA i slutet av 2011, så den kommer nog till Sverige i början av 2012 kan jag tänka mig. Tur att jag inte läste alla böckerna för många år sen då, då kanske jag hade glömt dem :)

Betyg:
I min Book of fame får den: 5. Christopher Paolini fortsätter glänsa!

På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Frankii
skriven :

Atra esterni ono thelduin ja jag är en nörd

jag har läst alla böckerna, ville bara säga att jag gick runt i varje bokhandel (seriös9 som man kunde komma till genom tunnelbana från augusti till november, och fick till slut ett riktigt svar . den kommer den 8 november, vilket den gjorde. heheheh skolkade från sista lektionen eftersom min kompis varit där precis och de bara hade FEM jag säger det igen fem böcker kvar, jag insjuknade hastigt xD

tack för super bra blogg

// frankii