Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

75

Tja!

Nu har jag varit hos Justyna och fixat med en svenskauppgift. Det var inte lätt kan jag säga. En debattartikel om ordet "tack". Haha krångliga uppgifter de gör;) Men vi kom i alla fall framåt till sist.

Nu är det dags för mig att plugga polska. Whoo! Jag kommer prata det flytande nästa vecka ;) Haha..

Satt och funderade förut när jag satt på altanen och drack mitt morgon (Eftermiddags)-kaffe. Att nu är det tamigfan slut på hela den roliga sommaren. Så för att friska upp minnet och påminna mig själv om att jag gjort något av värde denna sommaren så kör vi en topp-tio på sommarens händelser :)

Plats 10:
Bio med Erik, Natta och David. Film - Trollkarlens lärling.


Ja, alltså. Det är ju en tolkningsfråga om denna bör få vara med på topp tio av sommaraktiviteter. Och nej, kanske inte. Men jag tyckte (som ni vet) såå mycket om den filmen. Och blev grymt glad att han fortfarande, trots sina 46 år, kan dra ihop ett sånt mästerverk :) (I mitt tycke alltså. Många gillade den inte. Skit på er säger jag, den var kanon!)



Plats 9:
Öland med Bex.
Fick ju abstinens när Elina hade varit här efter midsommar och jag hade fått känn på hur underbart vattnet var. Så Bex och jag drog oss till Öland en heldag med bara sol och bad i trettio graders värme! Fy så skönt det var! Lite tradition med en Ölandsdag med Bex :)





Plats 8:
Halmstad med Elin och Råger.
När vi ändå pratar om havet :)
Ett stopp vi gjorde på Falkenbergs-resan. Och jag måste säga att jag ÄLSKAR stranden i Halmstad! Helt underbar! Och vattnet var tokskönt! Verkligen ett måste under sommaren! Minst ETT havsbad, och allra helst på västkusten.
Vem behöver åka utomlands liksom? :)



Plats 7:
Heldag med Roozen. Bad och grillning.
Ja, den heldagen i Skräddaregärde när vi badade i Skärsjön som var såå varmt! Och låg ute och solade hela dagen och avslutade med grillning i Alsjöholm. En riktig sommardag. Underbart :)



Plats 6:
Bex och Niclas utflyttningsfest.
Mycket sorgligt att min älskade vän flyttar 110 mil härifrån :( Men jag är glad för hennes skull att hon kom in och hoppas verkligen hon får det hur bra som helst! Och utflyttningsfesten var så lyckad så vi behövde inte ens dra till krogen. Det är ett gott tecken :P





Plats 5:
Midsommar på Öland med Elina.
Vi skulle sitta hemma i Boda och "ta det lugnt" på midsommar sa vi. Satte oss nere vid Bodasjön och tittade på vattnet och både hennes och mina fötter började skaka i Ölands-abstinens. 
"Om vi vill till Öland, kan vi ta oss till Öland". Sagt och gjort. Elin körde oss till Nybro. Vi tog bussen till Kalmar och vi tog Taxi till Öland :) Söp fullständigt skallen av oss när Daniel bjöd på massa dricka inne på Robinson Crusoe eller vad det hette. Men fan vad kul vi hade :)

(Bjuder på en ful bild bara för ni ska veta hur kul vi hade. Haha. Nej vi är inte fulla!^^)





Plats 4:
Falkenberg och Stefan och Krister-show med Elin och Råger.
Ja vi var ju i falkenberg och tittade på Stefan och Kristers nya show "En mor till salu". Skitrolig var den, även om regnet stod som spön i backen :) Sov på ett mysigt hotell med Swimmingpool som var iskall men ändå helt badvänlig :) Ullared två dagar i rad med. Så kul hade vi :)





Plats 3:
Rix Fm med allas vår Elina :)
Naturligtvis måste den också få en plats på listan! Två dagars nersupning med allt vad det innebär :) Bistro, Vallen, KM, folk, alkohol. Kan det bli mycket bättre? Knappast^^ Love it! :)





Plats 2:
Taio Cruz i stockholm med... ELINA SÅKLART :)
Ja, förra veckan drog ju Elina, jag och Daniel till stockholm och kollade in världens bästa (Och snyggaste) Taio Cruz :) Två timmar innan konserten började så var vi bänkade längst framme vid scenen:D Där stod vi i 4.5 timmar allt som allt. Men Helt klart värt det! Han var skitbra såklart! Och fy vad kul vi hade :) Nämnas bör också spökhuset som Daniel lurade in oss i innan så vi sket i kors. Men som sagt, kul som fan!:)






Plats 1:
BEBIS!
Inte så svårt att lista ut kanske? :) Min lilla älskade brorson kom till världen den 22:a augusti just när bedrövelsen var värst. Pappa var (är) sjuk och konfirmation stod vid dörren och allt var stressigt och jävligt. Då kommer en liten parvel till världen och gör allt mycket roligare! Lille Hampus:)




Så, det var väl de tio höjdpunkterna från sommaren! Har säkert glömt mycket. Utekvällar och klassträffar. Men det har varit kul det också. Men allt kan man inte ta med!
Allt som allt har det faktiskt varit en kanon-sommar och jag längtar redan till nästa! Med lite tur har läget förändrats och Elina finns inom räckhåll varje dag. Och då får ni akta er :D

Visste ni att:
Oavsett om du är höger eller vänsterhänt så gör vänsterhanden i snitt 56% av arbetet när du skriver på ett tangentbord. (Om inte mer)

På återseende!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: