Vet allt om allt.

Att fela är mänskligt, förlåta gudomligt.

I Storebro.

Jaha nu var man i Storebro igen :) Eller ja, jag har ju varit här sen fem, men man har ju inte alltid tid att blogga :).

Vägen hit gick förhållandevis smärtfritt. Men naturligtvis så finns det ju något att berätta. Jag är ju trots allt Smålands största KLANTarsel!... Tog bussen från Nybro och var inne i Kalmar typ 14.20 och tåget gick vid 14.34. Så när jag kom fram så hoppade jag ut och pinnade in på centralen direkt för att köpa biljett för att jag till min stora förvåning såg att det var ett TÅG till Hulstfred! (Eller ja, tåg och tåg, snarare buss på räls).. riktigt skittåg.. Menmen, jag pinnade in på centralen och skulle ta upp mobilen och kolla vad klockan var.. så jag sträcker mig efter mobilen och möts av... INGEN MOBIL! I vild panik rotade jag igenom varenda väska och jacka och hela köret utan framgång. Kom ju på att jag givetvist måsteha glömt den på bussen (vad annars, liksom?).. och jag såg ju att bussen körde iväg när vi hoppat av.. Men jag kan inte åka nånstans utan min mobil!

Det var fem minuter innan tåget skulle gå så jag fick kubba iväg bort till bussgods och fråga om bussen fanns kvar på stationen. Jag haffade första bästa gubbe utanför och stammade fram något om buss och NYbro och mobil. Han sa att han just sett busschauffören gå in på bussgods, men jag skulle skynda mig för han skulle precis köra.. så jag kubbade vidare in på bussgods och flåsade fram något helt osammanhängande:P Men han fattade vad jag menade, så han sprang ut och kollade och efter en minut kom han in med handen bakom ryggen och sa att det inte fanns någon mobil där. Jag höll ju på att börja gråta, men då tog han fram den bakom ryggen! :) Så som vanligt hade jag turen på min sida! ATT JAG ALDRIG LÄR MIG! Menmen, tacksam är jag iaf att jag har den! Jag undrar jag om inte gubben där inne kände igen mig. Jag är ju där inne och sringer och hämtar kvarglömda saker en gång i veckan typ:P Haha.. fyfan..

Nahe, nu står Elina och powesminkar sig lite. Jag får väl göra detsamma så vi kan dra sen :)

TREVLIG VALBORG!

Visste ni att:
Om du matar en höna med lakrits så värper den svarta ägg?



Haha nej nu ljög jag visst.. jag har bara inget att skriva! ;)

På återseende!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mamma
skriven :

Skärp dig ,unge!!!